Mετά από 3000 χλμ στους αυτοκινητόδρομους της Ιταλίας και της Ελβετίας και πολλές εναλλαγές του καιρού, πάμε να δούμε την εμπειρία του Γιώργου με ένα μπουφάν τεσσάρων εποχών (Alpinestars Bogota Pro Drystar) και πώς στέκεται απέναντι σε ένα καθαρά καλοκαιρινό μπουφάν.
👉 Διάβασε στο Α’ Μέρος την εμπειρία της Εύης με το καλοκαιρινό μπουφάν Dainese Hydraflux 2 Air
Β’ Μέρος: Tο μπουφάν Alpinestars Bogota Pro Drystar που φόρεσε ο Γιώργος. Ανακάλυψε την εμπειρία του.
ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΕΞΑΕΡΙΣΜΟΣ
Μπορεί το Bogota να νικήσει τον καύσωνα;

Με ένα φάσμα θερμοκρασιών από 16–38 °C που συναντήσαμε στο ταξίδι, η εμπειρία δημιούργησε ανάμεικτα συναισθήματα· κυρίως θετικά, αλλά δυστυχώς όχι μόνο!
Συγκεκριμένα, όσο η θερμοκρασία ήταν μεταξύ 16–28 °C, οι συνθήκες ήταν μαγικές. Με την ιδιαίτερα εύκολη ρύθμιση των μεγάλων πάνελ εξαερισμού σε μανίκια και στήθος, μπορούσα ακόμα και κατά την οδήγηση να κάνω μικρομετρικές ρυθμίσεις — κάτι πραγματικά μαγικό!
Από τους 28 °C και πάνω τα πράγματα αρχίζουν να ζορίζουν… Και ο βασικός λόγος είναι ότι το μπουφάν αυτό είναι μακρύ (Adventure γαρ), με αποτέλεσμα από τη μέση και κάτω όλα να είναι κλειστά. Έτσι, επειδή κατεβαίνει χαμηλά, δημιουργούσε ένα δυσάρεστο, ζεστό μικρόκλιμα.
Αν ήμουν όρθιος σε off-road adventure οδήγηση, ίσως να μην με ενοχλούσε τόσο. Αλλά ποιος ξέρει… Στο ταξίδι κινηθήκαμε μόνο σε επαρχιακό και εθνική — μόνο άσφαλτο!
Ένα θα πω: τις τελευταίες μέρες του ταξιδιού βρισκόμασταν στη Νότια Ιταλία, με το θερμόμετρο να μην πέφτει κάτω από 30 °C ούτε στις 4 τα ξημερώματα. Οπότε με το Bogota πέρασα λίγο δύσκολα… Φτάνουμε Χανιά, και το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να βγάλω από την ντουλάπα το αμιγώς καλοκαιρινό μου μπουφάν — χωρίς δεύτερη σκέψη!
ΒΡΟΧΗ, ΚΡΥΟ, ΗΛΙΟΣ
Πόσο αντέχει το Bogota Pro Drystar;

Δύο μέρες φάγαμε βροχή. Την πρώτη, με μια βροχούλα… απλά έκλεισα όλους τους αεραγωγούς και η υδροαπωθητική επεξεργασία του ripstop υφάσματος ήταν υπεραρκετή, σε συνδυασμό με την τουριστική ζελατίνα της Givi. Δεν βράχηκα! Μα τι ωραίες αυτές οι καλοκαιρινές χαλαρές βροχούλες… όταν η άσφαλτος κρατάει!
Την επόμενη ημέρα, όμως, ήρθε η κανονική βροχή, σε Autostrada με 120–130 km/h. Επειδή ξεκινήσαμε με ψιχάλα, είχα τον χρόνο να επεξεργαστώ τα δεδομένα και να διαλέξω: αδιάβροχο του Bogota (που φοριέται είτε μέσα, είτε έξω από το μπουφάν με λίγο ζόρι) ή το rain overjacket της Dainese που είχα μαζί μου. Εν τέλει, χωρίς ιδιαίτερο λόγο, έβαλα το Dainese!

Μην με ρωτήσετε γιατί είχα δύο αδιάβροχα μαζί μου… Μάλλον γιατί μπορούσα! Honda NC 750 X (2014) με ντουλάπι μπροστά 20+ λίτρων, δύο πλαϊνές Givi 40lt έκαστη και topcase 50lt — και μετακόμιση κάνεις! Μέχρι και τη θερμική επένδυση είχα μαζί μου, που φυσικά δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ!
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
Αερόσακος ή κλασικά προστατευτικά;

Το Bogota είναι μία εξαιρετική επιλογή για Adventure Travel ή Travel χρήση. Όχι μόνο για τη δυνατότητα να το προσαρμόζεις ανάλογα με τις καιρικές ή οδηγικές συνθήκες, αλλά και για τις επιλογές προστασίας.
Όπως σχεδόν όλα τα μπουφάν μηχανής, έτσι και το Alpinestars Bogota έρχεται με στάνταρ προστατευτικό εξοπλισμό σε αγκώνες και ώμους. Έπειτα έχεις δύο επιλογές:
- Είτε το συνδυάζεις με τον συμβατό αερόσακο της Alpinestars, λύνοντας μία και καλή το θέμα προστασίας στήθους και πλάτης.
- Είτε βάζεις τα Alpinestars Plasma για στήθος και πλάτη. Το καλό με αυτά είναι ότι έχουν εξαιρετικό εξαερισμό. Το κακό, στη δική μου περίπτωση, ήταν ότι όταν αγόρασα το μπουφάν δεν σκέφτηκα να πάρω και τα προστατευτικά στήθους· πέρα από την ασφάλεια, θα βελτίωναν και την εφαρμογή στον δικό μου σωματότυπο.
Και εδώ είναι το ζήτημα με την εφαρμογή: θα επηρεάσει όσους δεν επιλέξουν αερόσακο και έχουν μικρό κορμό σε σχέση με το ύψος τους. Ο αερόσακος καταλαμβάνει περισσότερο χώρο από τον συνδυασμό πλάτης/στήθους, οπότε «γεμίζει» καλύτερα το μπουφάν. Γενικά, ειδικά σε μπουφάν που έχουν σχεδιαστεί να φιλοξενούν αερόσακο, δεν υπάρχει πανάκεια· όλα εξαρτώνται από το σωματότυπο του αναβάτη.
ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ
Όλα εκεί που τα χρειάζεσαι, την ώρα που οδηγείς.

Το Alpinestars Bogota είναι από τα λίγα μπουφάν στην αγορά που τιμούν σχεδόν απόλυτα τον τίτλο «Adventure τεσσάρων εποχών» — ακόμα και για τα δεδομένα της Νότιας πεδινής Ελλάδας! Πολλά μπουφάν που οι κατασκευαστές τα βαφτίζουν «4 εποχών» για το trend και το SEO, στην πραγματικότητα δεν μπορούν να συγκριθούν με ένα πραγματικά καλοκαιρινό μπουφάν.
Παρόλα αυτά, η Alpinestars τα έχει καταφέρει εξαιρετικά. Αν δεν είχα αλλάξει μέχρι τώρα τρία καλοκαιρινά μπουφάν για να ζήσω την απόλυτη καλοκαιρινή εμπειρία, θα ήμουν πιο επιεικής με τον εξαερισμό του το καλοκαίρι.
Όμως αυτό που του το «δίνω» δίχως δεύτερη σκέψη είναι η εργονομία: όλα τα φερμουάρ, κουμπιά, Velcro, τζιτζιφλικάκια (και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο) είναι ακριβώς εκεί που πρέπει. Δεν χρειάζεται να ψάχνεις ή να έχεις κάνει 8 χρόνια yoga για να τα χρησιμοποιήσεις! Και δεν φτάνει που είναι βολικά, λειτουργούν και εξαιρετικά: με μία κίνηση κάνεις τη δουλειά σου ενώ οδηγείς.
Στο ταξίδι των 3.000 km, με συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες, πολλές φορές χρειάστηκε να ανοίξω/κλείσω φερμουάρ, κουμπάκια ή Velcro. Και επειδή τα είχα όλα στη διάθεσή μου, το έκανα με απόλυτη ασφάλεια.
ΤΟ BOGOTA ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗ
Η εμπειρία της Εύης.

Άκου τώρα πώς ένα μπουφάν του αναβάτη μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία του συνεπιβάτη! Να το έλεγες πριν 25–30 χρόνια, θα σε έκλειναν στο Δρομοκαΐτειο!
Ξεκινάω από τα καλά: το Bogota, όπως τα περισσότερα Adventure μπουφάν, έχει την τεράστια πίσω τσέπη για βοηθητικό εξοπλισμό. Ε, η Εύη το χρησιμοποίησε σαν ντουλαπάκι συνοδηγού αυτοκινήτου. Τι κινητά, τι κάρτες, τι γάντια… Πάλι καλά που την έπεισα να μην φέρει την Canon R6 με τον 70–200mm, γιατί κι αυτή εκεί θα την έβαζε!
Ανεβαίνουμε πάσο στην Ελβετία και μπάζει κρύο. Της λέω μέσω ενδοεπικοινωνίας (μεγάλη εφεύρεση): «Κλείσε, βρε πουλάκι μου, τον πίσω αεραγωγό να μην κρυώσει η πλάτη μου». Και με δύο κινήσεις, έγινε!
Και εδώ είναι η ουσία: σε κάθε ταξίδι, πόσο μάλλον σε πολύωρο και πολυήμερο, αν ο οδηγός είναι καλά, ο συνεπιβάτης νιώθει ασφάλεια, σιγουριά και μπορεί να χαλαρώσει. Αν όμως ο οδηγός κρυώνει, ζεσταίνεται ή τον χτυπάει αέρας σαν σέικερ, πόσο άνετα και ασφαλής θα νιώσει ο συνεπιβάτης; Όχι πολύ — και θα έχει δίκιο.
Τώρα, κάτι που ενόχλησε την Εύη: τα μπουφάν τριών επιπέδων (εξωτερικό ύφασμα, αφαιρούμενη αδιάβροχη μεμβράνη, αφαιρούμενη θερμική επένδυση) όσο καλά και να κάθονται στον σωματότυπο, στην καλοκαιρινή εκδοχή τους ποτέ δεν έχουν την εφαρμογή ενός καθαρά καλοκαιρινού μπουφάν όπως το Dainese Hydra-Flux D-Dry που φορούσε η ίδια. Στις υψηλές ταχύτητες το Bogota «πετάριζε» ελαφρώς. Και θα πεις «σιγά». Ναι, αλλά αυτό το πετάρισμα κάνει τα 130 km/h να τα νιώθεις σαν 160+, και τα 160 σαν 200+. Και στο καπάκι, σκάει η ερώτηση: «Γιώργο, με πόσα πάμε;;;»
ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ
Αξίζει το Bogota ως μπουφάν 4 εποχών;

Όπως είπα και νωρίτερα, το Alpinestars Bogota Drystar είναι από τα λίγα μπουφάν που τιμούν τον τίτλο «τεσσάρων εποχών». Φυσικά με συμβιβασμούς, αλλά όχι κάτι ακραίο. Η εργονομία του είναι εξαιρετική, η αφαιρούμενη αδιάβροχη επένδυση μαγική και ανθεκτική — την έχω δοκιμάσει σε άπειρες συνθήκες με ή χωρίς μοτοσυκλέτα.
Ο εξαερισμός σε ζεστές συνθήκες είναι επαρκής για επαρχιακούς και αυτοκινητόδρομους, αλλά όχι για χαμηλές ταχύτητες σε πόλη ή σε χωματόδρομο (υποθέτω — δεν δοκίμασα).
Παρόλα αυτά, αν ξανάκανα το ίδιο ταξίδι με ίδιες συνθήκες, θα έπαιρνα μαζί και ένα καθαρά καλοκαιρινό μπουφάν με αφαιρούμενη αδιάβροχη μεμβράνη (100% αντιανεμική). Κι αυτό γιατί, πέρα από τον σαφώς καλύτερο εξαερισμό και εφαρμογή, τα καλοκαιρινά μπουφάν καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο και έχουν αέρινη αίσθηση.
Αν όλα όσα διάβασες ταιριάζουν και στις δικές σου ανάγκες, δες το Alpinestars Bogota Pro Drystar στο gasmoto.gr με ένα κλικ!
