Κράτα τον σε καλή φυσική και πνευματική κατάσταση. Να είσαι πάντα χαλαρός και ήρεμος. Αν έχεις τσακωθεί με το κορίτσι και μόλις πήρες τα παπούτσια στο χέρι άσε το μηχανάκι καλύτερα, ο νους σου αποκλείεται να είναι στο δρόμο – πάρε το αυτοκίνητο να ακούσεις και καμιά ροκιά μπας και σου φτιάξει τη διάθεση. Αν είσαι κουρασμένος, αν ξύπνησες κακόκεφος, ή αν έχεις κακό προαίσθημα, πήγαινε με τα πόδια, ταξί, ή το ΚΤΕΛ. Αν ήσουν στα μπουζούκια Σάββατο βράδυ και κατέβασες ένα μπουκάλι Γιάννη Περπατηχτή (Johny Walker), την Κυριακή το πρωί μην πας τάπα στο Μπαλί να ξύνεις μαρσπιέ και γόνατα στην άσφαλτο.
Μήπως το εσωτερικό του κράνους σου μοιάζει σαν πάτωμα μηχανουργείου από τη βρώμα; Μήπως πεθαίνουν όλα τα έντομα που το πλησιάζουν; Μήπως οι φίλοι σου κυκλοφορούν μαζί σου με μανταλάκι στη μύτη; Μάλλον δεν έχεις πλύνει το κράνος σου από τότε που το αγόρασες. Σήκωσε τα μανίκια σου και πάμε στην τουαλέτα σου να το κάνουμε μπάνιο. Είναι πανεύκολο, πις οφ κέηκ.
Πρέπει να σου πούμε μια μεγάλη αλήθεια: ΘΑ ΠΕΣΕΙΣ! Είναι μαθηματικά επιβεβαιωμένο δεκαετίες τώρα. Όλοι πέφτουν, ακόμα κι εσύ. Κι όπως ξέρεις η άσφαλτος είναι ένα εντυπωσιακό υλικό με παράδοξες συνέπειες στην επιδερμίδα που μπορεί να έχουν μεγάλη πλάκα. Γι’ αυτό λοιπόν φρόντισε όταν σου συμβεί να είσαι προετοιμασμένος.
Έχουμε ακούσει ένα κάρο μαλακίες (μετά συγχωρήσεως). Από τα κλασικά “με πνίγει” και “με ζεσταίνει” μέχρι “μόνο στην πόλη κυκλοφορώ” και “έχω μικρό μηχανάκι.” Αμ το μαλλί που το πάτε; Τζάμπα τόσος κόπος και ζελέ; Είναι και μερικοί που δεν φοράνε γιατί αν κρύψουν την κεφάλα τους πως θα δουν οι άλλοι ποιος κυκλοφορεί αυτή την σούπερ ντούπερ μηχανάρα; Είσαι και “πρώτη μούρη” μεγάλε! Για πολλά ζαρπάκια λέμε…
Γίνε καλύτερος. Ο μόνος τρόπος για να το πετύχεις είναι να ρωτάς συνέχεια “γιατί;” Αυτό ισχύει γενικότερα στη ζωή αλλά στη μοτοσυκλέτα ένα παραπάνω. Ρώτα τον εαυτό σου, ρώτα τους φίλους σου (με προσοχή αυτούς γιατί μερικοί πετάνε απίστευτες κοτσάνες), ρώτα σε forum στο internet, ρώτα όπου μπορείς. Άκουγε προσεκτικά και φίλτραρε πριν κάνεις τις γνώσεις τους δικές σου. Διάβαζε τακτικά περιοδικά. Δουλεύαμε χρόνια σε ένα απ’ αυτά και σου λέμε από πρώτο χέρι ότι οι συντάκτες δεν τα παίρνουν. Άφησέ τους να σε βάλουν στην φιλοσοφία της μοτοσυκλέτας και να σε ταξιδέψουν σε μέρη που δεν έχεις φανταστεί, κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Είναι ωραίοι οι συνεπιβάτες. Ειδικά οι συνεπιβάτιδες (και ακόμα καλύτερα οι όμορφες συνεπιβάτιδες). Αλλά εμείς οι αναβάτες παραπονιόμαστε: “φοβάται,” “πέφτει πάνω μου,” “κουράζεται,” “τρομάζει”… Εμ βέβαια, κι εσύ θα τρόμαζες αν μπορούσες να …σε πας μια γρήγορη βόλτα!
… όχι από προκατάληψη για να μη σου τύχει η στραβή αλλά για να κινηθείς πραγματικά σβέλτα πάνω στη μοτοσυκλέτα. Είχαμε γράψει ότι σε οδήγηση μοτοσυκλέτας δρόμου (street) το σώμα μας πρέπει να ακολουθεί το βλέμμα μας γέρνοντας προς το εσωτερικό της στροφής. Όμως για σπορ οδήγηση οι κινήσεις του βλέμματος αλλά και του σώματος πρέπει να είναι ακόμα πιο έντονες.
Και για να φαίνομαι πρέπει να ξέρω πως θα στήσω το σώμα μου πάνω στην μοτοσυκλέτα και πώς να μεταβάλλω την θέση στις στροφές. Όμως για κάθε τύπο μοτοσυκλέτας η θέση οδήγησης υπό κλίση διαφοροποιείτε αφού εξαρτάτε από το τρίγωνο εργονομίας της θέσης οδήγησης της εκάστοτε μοτοσυκλέτα, την απόσταση του αναβάτη από το έδαφος και ένα σκασμό ακόμα παράγοντες.
Σε προηγούμενο τεύχος είχαμε αναλύσει το γυροσκοπικό φαινόμενο και την χρήση του στη μοτοσυκλέτα. Αυτή την φορά θα το χρησιμοποιήσουμε για να διαγράψουμε μια αριστερή στροφή ενενήντα μοιρών που βρίσκεται μεταξύ δύο ευθειών. Με άλλα λόγια θα μιλήσουμε για γραμμές.